Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Po zakończeniu misji Spisek Renegatów zostaniesz uwięziony w Kopalni Cidhna, co niezwłocznie zainicjuje to zadanie. Przez cały czas wykonywania go będziesz musiał sobie radzić bez ekwipunku, który zostanie ci zwrócony dopiero po ukończeniu misji.

Eksploracja

Kopalnia Cidhna

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna - Kopalnia Cidhna

1 - twoja cela.

2 - Uraccen.

3 - Borkul Straszliwy.

4 - Grisvar.

5 - Braig.

6 - Madanach.

7 - Duach.

8 - zamknięta brama.

9 - przejście prowadzące do ruin Markartu.

Ruiny Markartu

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna - Ruiny Markartu

9 - przejście wiodące z powrotem do kopalni Cidhna.

10 - olbrzymie pająki śnieżne.

11 - krasnoludzkie sfery.

12 - wyjście z ruin, prowadzące do samego Markartu.

 

Opis

Zaraz po przebudzeniu nadzorczyni nakaże ci opuścić celę i ruszać do pracy. Nie będziesz jednak zajmował się wydobyciem rudy srebra, a kontynuowaniem śledztwa i ucieczką z kopalni. W tym celu musisz spotkać się z Madanachiem (6), jednakże droga do tego okaże się kręta.

Na początek porozmawiaj z Uraccenem (2). Dowiesz się od niego, że aby zobaczyć Madanacha, musisz przejść obok Borkula Straszliwego (3). Z Orsimerem możesz uporać się na kilka sposobów:

  • Pomyślnie użyć perswazji.
  • Dać mu Macher, który możesz zdobyć w rozmowie z Grisvarem (4) lub Duachem (7).
  • Pokonać Orka w walce na pięści.
  • Przekupić go Skoomą, którą otrzymasz od Duacha (7), jeśli pomyślnie użyjesz perswazji lub zastraszania.

W końcu dotrzesz do Madanacha, przywódcy Renegatów (6). Mężczyzna opowie ci nieco więcej o historii rdzennych mieszkańców Pogranicza, a także zaproponuje przyłączenie do nich. W tym celu zasugeruje ci, abyś porozmawiał z Braigiem (5). Historia tego ostatniego jest dosyć smutna, lecz niekoniecznie musi przekonać cię do stanięcia po stronie Renegatów. Kiedy powrócisz do Madanacha, ten zażąda od ciebie prostego testu lokalności - zabicia Grisvara (4). W tym momencie będziesz musiał podjąć decyzję, czy ostatecznie wesprzesz Renegatów, czy opowiesz się przeciwko nim.

  • Jeśli chcesz pomóc Renegatom, weź od Madanacha nowy Macher i zgodnie z jego rozkazem zabij Grisvara (4). Następnie wróć do starca, który zwoła pozostałych więźniów i oświadczy, że nadszedł czas opuszczenia kopalni Cidhna. Ruszaj za nim przez zamknięte wcześniej drzwi (8) do ruin Markartu (9). Tam cała kompania będzie musiała się zmierzyć się z olbrzymimi pająkami śnieżnymi (10) oraz krasnoludzkimi sferami (11), jednak przy tak znacznej przewadze liczebnej walki nie będą stanowić problemu. Przy wyjściu z jaskini spotkacie Kaie, która zwróci ci utracony wcześniej ekwipunek. Od Madanacha otrzymasz za to Hełm, Pancerz, Rękawice oraz Buty Starych Bóstw. Po opuszczeniu ruin (12) staniesz się znów wolnych człowiekiem, choć naprzeciw Renegatów stanie Thonar Srebrno-Krwisty wraz z odzziałem straży miejskiej. "Synowie Pogranicza" z łatwością zabiją szlachcica i przebiją się przez norskich żołnierzy, a następnie dotrą do bramy miasta. Ostatecznym celem wędrówki Madanacha i jego podwładnych będzie Reduta Druadach.
  • Jeśli opowiesz się przeciwko Renegatom, będziesz musiał zabić Madanacha. Po uporaniu się ze starcem zabierz z jego zwłok klucz oraz notatkę mówiącą o tajemnym przejściu przez ruiny Markartu. Otwórz drzwi (8), a następnie udaj się do miejsca, o którym wspominał Madanach (9). W trakcie swojej samotnej przeprawy natkniesz się na olbrzymie pająki śnieżne (10) oraz krasnoludzkie sfery (11). Prawdopodobnie nie będziesz w stanie ich pokonać bez swojego uzbrojenia, jednakże możesz spokojnie przebiec obok nich. Po wyjściu na wolność (12) spotkasz Thonara Srebrno-Krwistego w otoczeniu miejskiej straży. Szlachcic podziękuje ci za zlikwidowanie problemu Żebraczego Króla i w nagrodę wręczy Pierścień rodu Srebrno-Krwistych. Cały twój ekwipunek zostanie ci zwrócony, a nagroda za twoją głowę - wyczyszczona.

Reasumując, bez względu na to, po której stronie się opowiedziałeś, opuszczenie ruin Markartu zakończy niniejsze zadanie.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.